පාසල්වල පළමු වාරයේ වාරාවසාන විභාග පැවැත්වීම නතර කිරීමට අධ්‍යාපන දෙපාර්තමේන්තුව සලකා බලමින් සිටින බව වාර්තා විය. එය කරන්නේ නම් ප්‍රශංසාත්මක කටයුත්තකි. එසේම, එය එතරම් සලකා බලමින් ප්‍රචාරක වාසි ගැනීමට තරම් දෙයක් ද නොවේ. පළමු වාරාවසාන විභාගය පැවැත්වෙන්නේ පාසල් මට්ටමින් නිසා අධ්‍යාපන ඇමතිට හෝ අමාත්‍යාංශයට එහි විශේෂ බරක් ද නැත.

Translations

පළමු වාරයේ පාසල්වල විෂය අධ්‍යාපනය මන්දගාමී බව කවුරුත් දනිති. පාසල් මට්ටමේ ක්‍රීඩා, කලාප ක්‍රීඩා, ක්‍රිකට් වැනි අන්තර් පාසල් තරගාවලි, සම්ප්‍රදායික බිග් මැච්, අධ්‍යාපන චාරිකා ආදිය යෙදෙන්නේ පළමු වාරයේ ය. ඒ වෙනුවෙන් පුහුණුවීම් ආදිය වෙනුවෙන් යෙදවෙන්නට ගුරුවරුන්ටත්, සිසුන්ටත් සිදු වේ. එම පසුබිම තුළ පළමු වාර අවසාන විභාගයක් පැවැත්වීම අර්ථ විරහිත ය.

සලකා බලන අතර අධ්‍යයනය කළ හැකි පැතිකඩ කීපයක් තිබේ. ඇත්තට ම, පළමු වාරයේ වාර විභාගයක් පවත්වන්නට අධ්‍යාපන අමාත්‍යාංශය ගත් විධිමත් තීරණයක් තිබේ ද? අප දන්නා තරමින් නම්, එහෙම විධිමත් තීරණයක් නැත. පළමු වාරයේ වාරාවසාන විභාගය විදුහල්පතිවරුන් විසින් අවිධිමත් ආකාරයට ගන්නා ලද එකකි.

කෙසේ වෙතත්, අධ්‍යාපන බලධාරීන්ගේ උපදෙස වන්නේ පළමු වාරයේ වාරාවසාන විභාගය පාසල් මට්ටමෙන් පැවැත්වීම, දෙවන වාරාවසාන විභාගය කලාප මට්ටමෙන් පැවැත්වීම හා වර්ෂාවසාන විභාගය පළාත් මට්ටමෙන් පැවැත්වීමයි.

වාරාවසාන විභාග යනු ව්‍යාපාරයකි. ඒවා වෙනුවෙන් ප්‍රශ්න පත්‍ර හදන, මුද්‍රණය කරන සමාගම් ඇත. වාරාවසාන විභාග පැවැත්වූ විට ආදර්ශ ප්‍රශ්න පත්‍ර සඳහා ද වෙළඳපොළක් සෑදේ. අධ්‍යාපන තරගකාරිත්වයෙන් වැඩි ම වාසි සැලසෙන්නේ ටියුෂන් ගුරුවරුන්ටයි. විභාගවල ලකුණු අඩු වීම පිළිබඳ බිය නිසා ළමයින්ටත්, විශේෂයෙන් ම ළමයින්ගේ මව්පියන්ටත් ටියුෂන් විකිණිය හැකි ය.

අධ්‍යාපන දෙපාර්තමේන්තුව විසින් මීට වසර 10කටත් වඩා ඉහත අතීතයේදී නිපුණතා පාදක අධ්‍යාපන ක්‍රමයක් හා ඒ හා බැඳුණු පාසල් පාදක ඇගයීම් ක්‍රමයක් හඳුන්වා දෙන ලදී. කලකදී නිපුණතා පාදක අධ්‍යාපන ක්‍රමය හැලී ගිය අතර, ගුරුවරුන්ට අමතර බරක් පටවා පළිගැනීමේ අරමුණින් කිසිදු අදාළකමක් නොමැතිව පාසල් පාදක ඇගයීම් ක්‍රමය පමණක් තවමත් පවත්වාගෙන යනු ලැබේ.

Translations by Creative Content Consultants

නිපුණතා පාදක අධ්‍යාපන ක්‍රමය හඳුන්වා දීමත් සමග සිසුන්ගේ විභාග බර අඩු කිරීමට ද අදහස් කරන ලදී. ඒ අනුව, පවත්වන්නට යෝජනා කරනු ලැබුවේ වර්ෂාවසාන විභාගය පමණි. කෙසේ වෙතත්, ඒවායේ තිබුණු යම් යම් ගැටලු නිසාත්, ලංකාවේ ගතානුගතික අධ්‍යාපන පද්ධතියේ නිලධාරි, විදුහල්පති, ගුරු හා මාපිය පාර්ශ්ව අලුත් අදහස් හැම එකකට ම විරුද්ධ වන නිසාත් එය අසාර්ථක විය.

අද වන විට පාසල් පාදක ඇගයීම් යනු ගුරුවරුන් විසින් කරන ක්‍රියාවක් නොවේ. ඒ වෙනුවට නිකම් කොළ පිරවීමක් පමණක් කරනු ලැබේ. අ.පො.ස. සාමාන්‍ය පෙළ විභාගයේදී පාසල් පාදක ඇගයීම් ලකුණු අදාළ කරගන්නා බවක් කියා ඒවා පාසල්වලින් ගෙන්වා ගන්නා මුත්, සිදුවන්නේ කඩදාසි නාස්තියක් පමණි. පාසල් පාදක ඇගයීම් ක්‍රමය නවත්වන්නේ නම් එය ගුරුවරුන්ගේ මානසිකත්වයට පමණක් නොව පරිසරයට ද හොඳ ය. අධ්‍යාපන කාලය ද ඉතිරි කරගත හැකි ය.

2 thoughts on “පළමු වාරාවසාන විභාගය පමණක් නොව පාසල් පාදක ඇගයීම් ද අහෝසි කරනු!

  1. පාසැල පදනම් කරගත් ඇගයීම් ක්‍රියාවලිය(SBA) යනු ව්භාගය වෙනුවට භාවිත කලහැකි නිර්මාණාත්මක වැඩ පිළිවෙළකි. එහෙත් එය කොල පිරවීමේ ක්‍රියාවලියක් බවට පත්කල ප්‍රාදේශීය බලධාරීහු එය විනාශ කර දැමූහ. කොල පිරවීමට බල කිරීමේ ප්‍රධාන හේතුව ගුරුවරුන් කෙරෙහි විශ්වාසය තැබීමට ඇති මැලිකමයි.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.